maandag 5 maart 2012

Vasaloppet 2012

Gister was het zo ver, de dag waar Zweden naartoe had geleefd: de Vasaloppet. De Vasaloppet is een langlauftocht van 90 kilometer en je kunt het vergelijken met de Elfstedentocht van Nederland.
Om half 8 's ochtends zat de hele familie voor de televisie, zelfs een vriendin kwam 's ochtends vroeg naar ons toe. Eerst een half uur voorbereiding en toen om 8 uur was het startschot. 15.800 topsporters en recreanten gingen op hetzelfde moment van start, wat een hobbelende bult mensen was dat opeens. 
Na 3 en een half uur kwam de eerste man de finish over: Jörgen Brink had de Vasa voor de 3e keer gewonnen, en 40 minuten later kwam de eerste vrouw binnen. Vibeke Skofterud uit Noorwegen was de snelste vrouw, ze heeft zelfs in een recordtijd geskied!
Ik vond het echt super leuk m het te zien, ik had er alleen nog maar van gehoord, maar nu moest ik natuurlijk kijken. Ik vond het echt leuk om te zien, echt eens wat anders, en 90 kilometer is niet niks! Respect voor iedereen die de Vasaloppet gedaan heeft!

source: Google ♥

2 opmerkingen:

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥