dinsdag 21 februari 2012

Het meisje met de parel

Wij kregen de opdracht op school om een schilderij uit te zoeken en het na te schilderen. Ik had gelijk mijn keuze gemaakt, want dit is zowat mijn favoriete schilderij. Ik heb het over het Meisje met de parel van Johannes Vermeer. Ik las net ook een boek over het schilderij, daar komt snel een berichtje over!

Ik vond het echt heel erg eng om te beginnen, en nu ik de schilderijen naast elkaar zie ben ik ook totaal niet blij, maar het is een begin. Ik schilder niet erg vaak, en dan gelijk met zo'n moeilijk schilderij! Over het gezicht ben ik niet tevreden, de kleuren wilden niet goed komen, en ook is haar gezicht te bol. Ik schilderde met acrylverf, dus ik wist dat het niet hetzelfde kon worden. 
Over de sluier ben ik wel blij, ook al is de blauwe band om haar hoofd veel smaller dan op de echte. Over de neus ben ik ook redelijk tevreden, al is hij te klein en zit hij te hoog.

We hebben nu een andere opdracht gekregen: schilder een schilderij in de stijl van een andere, expressionistische kunstenaar. Ik heb Karel Appel gekozen en ben nu druk bezig met inspiratie opdoen voor een nieuw schilderij. Als hij klaar is laat k het zien!

Wat vinden jullie nou eigenlijk van zo'n schilderij?

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het mooi nagemaakt!
    Je schilderij lijkt er niet precies op, maar ik vind het op jouw manier ook erg mooi geworden :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Visst var de snygga! :)
    Synd att jag inte kan läsa din blogg! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is iets gestileerder dan het orgineel, net Picasso :p
    Maar een heel goede poging! :D
    Xx, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleuren zijn inderdaad goed gelukt, schaduw vind ik knap. Ik heb toevallig dit weekend een rokje gemaakt met dit schilderij er op gestikt (om te verkopen!)

    BeantwoordenVerwijderen

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥