donderdag 23 december 2010

Glorie

Ja! Ik ben gelukkig!

Of tenminste, nu, op dit moment wel. Zojuist heb ik namelijk de soundtrack van mijn leven gevonden. Op YouTube ja. Al minstens 7 jaar lang hoor ik af en toe, in een film bijvoorbeeld, een bepaald muziekstuk en al 7 jaar lang moet en zal ik weten hoe het stuk heet. Na een uur van wroeten tussen schoolorkest-drama en philoharmonic-shizzle mizzle ben ik er dan toch achter: 'Dance of the Knights' uit 'Romeo & Julia' van Mr. Prokoviev! En zoals de titel al zegt: een golf van glorie en overwinning overspoelde me toen ik de eerste klanken hoorde. 'Dit is het.' Ik heb er dan ook iets voor moeten doen. Zie jij maar eens een muziekstuk te vinden als je alleen weet dat er een hoop violen in zitten, met het vermoeden dat het wel bij een ballet zal horen. 'Tsjaikovski' en 'violin' typte ik dan ook in, hoe standaard. Maar toch, met gepaste trots presenteer ik U: 'Dance of the Knights' door het London Symphony Orchestra. Door míj gevonden.





Vind ervan wat je wilt. Haat het, ga er op wegdromen of woest impressionistische schilderijen op inspireren, het zal me de spreekwoordelijke worst wezen. Want ík, en niemand anders, lig nu gelukkig in mijn Hannoversche logeerbedje en droom van de dans van de ridders. Ze dansen in een cirkeltje, om mijn laptop heen, omdat ik het gevonden heb. Ik heb ze weer ontdekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥