vrijdag 15 oktober 2010

Ontekkingsreis!

Ik doe lekker alles online. Ik lees, schrijf, koop, bekritiseer, bejubel en ontdek online. En dus kom ik wel eens dingen tegen (goh, ècht?!). Daarom bij deze eventjes een lijstje van ontdekkingen die misschien wel leuk zijn om door jullie her-ontdekt te worden:

Tastekid: Een simpele website die toch heel handig is. Ik heb zelf regelmatig last van gebrek aan inspiratie wanneer ik dan eindelijk nieuwe liedjes op mijn mp3 wil zetten, en dan komt deze site goed van pas.
Je vult iets in wat je leuk vindt (een boek, een artiest, een film) en je krijgt suggesties van artiesten en boeken die je leuk zou kunnen vinden. Natuurlijk is het niet altijd jou ding, maar je leert toch nieuwe dingen kennen. Erg leuk, erg simpel maar bovenal: erg handig :)




    King Louie: Béétje prijzig, maar wel onwijs leuk. Denk vogeltjes, stipjes,  
    gebreide patronen en dat allemaal op prachtige kledingstukken. Als je echt 
    op zoek bent naar iets bijzonders, kun je hier je slag slaan. Houd ook de
    sale in de gaten, want daar zijn soms gigantische kortingen.




Topshop Make-over: Voor iedereen die altijd vol goede moed aan 'moeilijke' make-up begint maar er dan halverwege de brui aan geeft omdat het niet te doen is. En voor mensen die gen photoshop-fanatici zijn. En ook voor mensen die zich vervelen en iets leuks willen doen. Eigenlijk voor iedereen!





DeviantArt: Voor de mensen die dit nog niet kennen: Heilig. DeviantArt is een website waarop je al je kunst (al dan niet met watermerk) aan de wereld kunt tonen. Zelf gebruik ik het eigenlijk vooral om leuke plaatjes te vinden, dat is weer eens iets anders dan Word-illustraties. Natuurlijk zitten er een hoop wannabe's tussen, maar ik zweer het je, tussen al die troep zit de nieuwe Van Gogh verstopt.







WeHeartIt: Alsof er nog niet genoeg foto-websites waren. Niet dus. Dit is een speciále website. Net als al die anderen. Maar op WeHeartIt kun je een account aanmaken, foto's uploaden en de foto's van anderen 'hearten'. Eigenlijk voeg je ze toe aan je favorieten, maar kom op, 'hearten' klinkt toch zo veel leuker?

Avant Garde: Alom bekend modeblad natuurlijk, en het is ook niet echt voor hun website, maar wat wél interessant is is het feit dat ze bij elke uitgave een patroon van een kledingstuk van een bekende ontwerper doen. Kijk links bij 'special offers' en downloaden maar! Hou de site wel in de gaten, want ik heb nog geen manier gevonden om de patronen van vorige nummers teurg te vinden. Kwestie van één leer per maand downloaden, dan heb je het in ieder geval achter de hand. De patronen zijn vrij simpel en je kunt zelf kiezen welk materiaal je hebt. Zo kun je dus ook een Frans Molenaar hebben zónder dat daar 7 vossen voor zijn gestroopt :)       


Dit zijn mijn geheimpjes. Jij nog interessante, leuke, gekke, vreemde of inspirerende sites?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥