donderdag 23 september 2010

Wat een klerezooi!

Anders dan de titel doet vermoeden wordt dit geen zeur-post over hoe vreselijk onoverzichtelijk mijn kamer is (dat vind ik namelijk niet erg), maar over kleren.

Eerst wil ik even stellen dat ik Swanhilde verplicht om ook nog een post over Indiska te maken, dus dan weet ze dat bij deze even :P

Over het algemeen is je moeder waarschijnlijk niet de hipste persoon in je leven. Nee, óók niet als ze dat leuke jurkje aan heeft. Mijn moeder is dan ook niet wat je noemt modebewust, maar laatst kwam ik tussen een hoop catalogi een boekje van Gudrun Sjödén tegen. Dat klinkt eerder als een soort Finse thee dan als een vrouw met een keldingmerk, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.


Gudrun maakt kleren die zijn geïnspireerd op folklore en klededracht uit de hele wereld. Ze pleit voor een betere wereld door fairtrade en duurzame materialen en reist ook werkelijk af naar de landen waar ze haar inspiratie vandaan haalt en waar de kleding wordt geproduceerd.



Aan deze kleding hangt natuurlijk een prijskaartje, en helaas is die iets minder fijn. Toch is het de moeite waard om af en toe eens een kijkje te nemen op de site, want onder de kopjes 'ANGEBOTE > Angebot der Woche' en 'Fundkiste' zijn altijd koopjes te vinden. Het verschil is dat er onder 'Angebote' aanbiedingen staan die in elke maat en kleur verkrijgbaar zijn, terwijl er in 'Fundkiste' items staan waar er nog maar een paar van zijn, in weinig kleuren en maten. Die zijn dan wel een stuk goedkoper (Jurkje van 80 euro voor 18).



♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥