maandag 30 augustus 2010

The Last Shadow Puppets

Ik heb, denk ik, last van compensatiegedrag (leuk woord voor scrabble!) want 3 posts binnen 24 uur kan niet gezond zijn. Maar leuk vind ik het wel!
Ik hou heel erg van muziek. Niet meer of minder dan andere mensen (nouja, een beetje meer misschien), maar vooral van veel verschilledende soorten. Ska, punk, rock, klassiek, trance, dubstep en ga zo maar door. Nu is dat op zich niet heel interessant om te weten, je verrijkt er je leven niet mee ofzo, maar waar je je leven (in mijn ogen) wél mee verrijkt is met het luisteren naar deze band -tromgeroffel-: The Last Shadow Puppets! Oké, de naam doet misschien vermoeden dat het om één of andere duistere poppenshow gaat, maar niets is minder waar: De Beatles zijn herboren! Nouja, ze zijn natuurlijk niet allemaal dood, en echt helemaal dezelfde muziek maakten ze ook niet, maar hun kapsel en kledingstijl komen wel erg dicht bij elkaar in de buurt. The Last Shadow Puppets bestaat uit twee mensen, niet meer en niet minder. De één iets bekender (Alex Turner van 'Arctic Monkeys'), de ander iets minder (Miles Kane van 'The Rascals'), maar op muzikaal gebied zijn ze even geniaal. Het is niet echt te omschrijven onder welk genre hun muziek valt, maar ik ga het toch proberen: Melodische rock, met hier en daar dramatische orkest invloeden die doen denken aan (komtie dan hè) The Beatles en James Bond, maar dan energieker, en níet alsof je het net uit de oude platenbak van je ouders hebt getrokken. Zoiets. Denk ik. Nouja, fuck it, oordeel zelf maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥