donderdag 29 juli 2010

"Met een zoem in onze oren spelen wij eindeloos..."

Goed,  de titel is wat vaagjes, maar ik heb een reden! Deze korte, poëtisch aandoenende zin is namelijk de titel van het nieuwste album van Sigur Rós, een IJslandse groep die prachtige, betoverende muziek maakt.
Nu zul je zeggen:'Ja haha, heel grappig, maar die titel klinkt niet echt IJslands...' en daar moet ik je gelijk in geven, ik ben namelijk even zo vrij geweest om het te vertalen, want ik wed dat je 'Með suð í eyrum við spilum endalaust' nog veel en veel vager had gevonden ;)
De muziek wordt vooral getypeerd door de hoge, bijna vogelachtige stem van Jónsi (de zanger) en de overweldigende orkestpartijen. Dat klinkt misschien wat vreemd, en het is ook niet bepaald de ideale keuze om op een feestje te draaien (tenzij er de nodige hoeveelheid verdovende middelen aan te pas is gekomen) maar als je dit in de regen op de fiets luistert (misschien iets voor jou, Swan?) of in je bed met je ogen dicht is het zó mooi. Altans, dat vind ik. Wat jij ervan vindt moet je vooral zelf bepalen. Ik geef je één voorbeeld, maar ze maken erg diverse nummers, dus als dit je niet aanstaat kun je altijd even verder youtube'en (ook als het je wél aanstaat natuurlijk). Mocht je even niet zoveel tijd hebben, vanaf 6.50 komt het 'hoogtepunt' ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Jou berichtjes maken me blij!
Liefs, Swaen ♥